dinsdag 3 januari 2012

Hij is af!


Gelukkig! Ik kan het nieuwe jaar met een schone lei beginnen. Dankzij de gouden regel van mama en een beetje doorzettingsvermogen van mezelf is de eerste trui in jaren af. Het is toch wel heel andere koek hoor: een babytruitje of iets voor jezelf breien. Wat gaat naaien dan snel zeg! Dan ben je in één of twee avonden toch al een heel eind op weg. Een breiwerk daarentegen is een project van maanden. Ik zou het aantal uren niet eens kunnen schatten. Maar: het voordeel van een af project is dat je weer aan een volgend iets mag beginnen. En dit keer toch maar voor iets gekozen dat iets sneller gaat: een colsjaal. Daar heb je er nooit teveel van en aangezien de echte winter waarschijnlijk nog moet beginnen, ben ik nog wel op tijd. Stiekem ook wol gekocht voor een ander project. Een jaar geleden las ik in het vakantieboek van Flow een artikel over granny squares. Van die gehaakte vierkantjes waarvan je (als je er een heleboel hebt) allerlei hippe dingen kunt maken. Nu durf ik niet te zeggen hoeveel je er nodig hebt voor een sprei, maar laten we voor de lol eens beginnen met eentje! Handleiding ernaast, haaknaald erbij en volgen maar die beschrijving. De vraag is nu alleen: geldt moeders regel (in ieder geval iedere dag minstens één pen) nu voor beide projecten of gaat de colsjaal voor? Ik geef vooralsnog voorrang aan de sjaal! 

groetjes van Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten