dinsdag 27 december 2011

Bijna af!



Net na de zomervakantie stond hun boek prominent op de toonbank bij Trollenwol (een hele leuke wolzaak in Driebergen). Op de Kreadoe 2011 waren ze in levende lijve aanwezig voor vragen uit het publiek; op Youtube rouleren filmpjes over hun huis in Noorwegen en de kerstbijlage van het AD drukt behalve een interview ook twee patronen van hun bestseller af. We hebben het hier over Arne en Carlos; de Zweedse Viktor en Rolf die de Nederlandse kerstboom dit jaar van zelfgebreide kerstballen voorzagen.

Dit artikel deed me denken aan mijn eigen breiwerk. Nog een centimeter of drie en voor het eerst in jaren heb ik weer eens een trui voor mezelf gebreid. Maar over die laatste drie centimeters doe ik nu al een maand of twee. Vroeger (en dan bedoel ik echt vroeger) lag er altijd wel een breiwerkje naast of op de bank. De enige regel in huis was dat je iedere dag in ieder geval één pen moest breien. En natuurlijk (moeders zijn niet gek, dat weet ik nu) werden dat er eigenlijk altijd wel meer. Waarom houd ik me dan nu niet meer aan die gouden regel. Zeker omdat ik eigenlijk ook nog wel een vest en een nieuwe sjaal zou willen maken deze winter. Maar daar treed regel twee in werking: pas aan een nieuw project beginnen als het vorige af is. En aangezien de bolletjes wol voor de granny squares al klaar liggen, ga ik maar eens aan het werk. Top 2000 aan en breien maar! It’s the most wonderful time of the year …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten